fredag den 18. september 2015

Den flyvende due

Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg elsker omvendte stillinger. At stå på hovedet, hænder eller underarme. Og det er heller ingen hemmelighed at jeg ikke er særlig godt til det med at stå på hænder og underarme uden at støtte mig til en væg.

Som jeg plejer at sige på mine timer, handler de omvendte stillinger mest om at tro på sig selv, måske helt op til 95% og de sidste 5% er balance og styrke. Derfor må konklusionen være, at jeg ikke stoler nok på mig selv, for jeg ved at jeg er stærk og at min balance heller ikke fejler noget, og det kan man heldigvis gøre noget ved!

Jeg forsøger at lære skorpionen (underarmsstand med bagoverbøjning) og kragen (som jeg næsten mestrer). I dag stødte jeg så på en ny udfordring, og selvom jeg ikke er færdig med at lære de to andre, er jeg simpelthen nødt til at forsøge mig med denne her også. Stillingen hedder: Eka Pada Galavasana - "Flying Pigeon" - Den flyvende due



Den flyvende due og er en håndstand med hofteåbner. Her er min store udfordring helt sikkert at få åbnet hofterne nok til at kunne nå ned til gulvet med mine hænder ... og så selvfølgelig de 95% - at tro på mig selv!

Jeg arbejder videre på mine udfordringer, hvad er din/e?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar