tirsdag den 7. januar 2014

Nyhed

I går blev jeg spurgt om jeg ville have timer i Hotyoga og Hotpilates i Fitness World på Mosedalvej. Jeg kunne næsten ikke få armene ned af bare begejstring, selvfølgelig vil jeg da det. Jeg har selv gået til Hotyoga for ca. et år siden og elskede det. Specielt mine stive, lukkede hofter havde godt af varmen. I dag er nogle af timerne blevet fastsat og til april kan jeg få endnu flere timer.

Når du dyrker yoga i et varmt lokale, hjælper varmen med at løsne spændte muskler op, og væsken i dine led flyder bedre, så det er muligt at arbejde dybere i stillingerne. Din træning bliver intens og effektiv og du bliver hurtigt smidig og stærk.

Nogle af fordelene ved Hotyoga er, at din forbrænding øges, du sveder mere og udskiller affaldsstoffer under træningen, din hud bliver pænere, dit fokus øges og du får mentalt overskud. De første par gange skal du måske bruge på, at vænne dig til at trække vejret i varmen og hvis du får brug for en pause undervejs, så sæt dig ned eller læg dig i Savasana et øjeblik.

Husk at drikke rigeligt med vand op til en time, hav vand med til under timen og drik en masse efter endt træning så kroppen forbliver hydreret. Medbring også to håndklæder (et til måtten) og kom i god tid så du kan ligge lidt i varmen inden timen starter.

Jeg glæder mig til at undervise både Hotyoga og -pilates, og over at Fitness World har valgt at tage dette "hotte" koncept til sig. Tænker, at rigtig mange ikke har noget imod at betale 100kr mere end deres nuværende abonnement for denne fantastiske mulighed for endnu mere varme og vælvære.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar