torsdag den 2. januar 2014

Mine nytårsfortsæt

Mine nytårsfortsæt i år, er ikke at holde op med at ryge, holde op med at spise slik og at tabe mig.

Det er allerede mange år siden jeg holdt op med at ryge, men det var ikke i forbindelse med nytåret, for det havde jeg prøvet mange gange og det holdt lige netop indtil næste fest. Jeg holdt op en gang i oktober 1999. Jeg var på vej op i kiosken, da jeg på halvvejen vendte om og gik hjem. Det var ganske impulsivt og jeg husker hverken den præcise dato eller min sidste cigaret!

Jeg har også mange gange i årenes løb sagt til mig selv, at jeg ALDRIG skal spise slik eller junkfood igen og at nu skal jeg også tabe mig 5 kilo, men min erfaring siger mig, at jeg kun får mere lyst til slik (jeg ser sukkerjunkie) når jeg forbyder mig det.

Derfor kommer mine nytårsfortsæt i år som affirmationer:
 Jeg vil ...
  • lytte til min krop og kun fylde den med mad der er godt for den og som jeg virkelig har lyst til at spise.
  • gøre minimum tre gode ting for mig selv hver dag (lægge en ansigtsmaske, drikke en grøn smoothie, meditere oa.)
  • møde forberedt til alle mine timer, både i SFO´en og som yogalærer
  • finde min niche og blive klar på, hvad jeg gerne vil kunne tilbyde mine yogi´er inden jeg for alvor starter mit firma i april 
  • være bedre til at holde kontakten med mine venner og familie
  • sætte tid af til min egen yogapraksis igen
  • organisere min tid bedre
 Store men gode nytårsfortsæt synes jeg og så er det jo bare at komme i gang!

Hvad er dine nytårsfortsæt?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar