onsdag den 22. januar 2014

Rawfood



Det er tid til endnu en udfordring og da manden tager til Bosnien en uges tid, er dette det bedste tidspunkt. Jeg er allerede i gang med min smoothie udfordring, at drikke en grøn smoothie hver dag i 30 dage og forhåbentlig fortsætte, fordi det bare er så godt for min krop. Grøn smoothie går godt i spænd med næste udfordring, rawfood, som overskriften allerede har sladret om, noget som jeg har haft lyst til at prøve i lang tid. Jeg elsker min mad så rå som mulig og er ikke den store kødspiser, så det er helt perfekt. 

Og når jeg nu er i gang, hvorfor så ikke gå hele vejen og tilføje meditation og morgenyoga. Er der noget jeg har glemt? Det er der sikkert, men med en god ændring i livsstilen følger flere gode vaner helt automatisk efter. Grøn te, vitaminer og mineraler har allerede sneget sig ind i min dagligdag igen. 

Jeg mangler snart bare at fjerne alle fristelser, det sværeste bliver på arbejdet, hvor jeg altid kan finde slik og andre søde sager i skabene. Og for en sukkerjunkie som jeg, er det svært at holde sig fra. Det bedste jeg kan gøre, er at fortælle mine kolleger om min beslutning, så er der mindre chance for at jeg falder i. Jeg har gjort det før, så jeg kan gøre det igen :) En anden fristelse/distrahering er TV og FB, to forfærdelige tidsrøvere. Jeg må gøre mit bedste til at holde det på et minimum.

Tilbage til Rawfood. Jeg må i gang med at finde opskrifter, lave indkøbslister og købe ind så jeg er klar til en uge, og måske mere, med masser af grøntsager og frugt. Jeg har downloaded denne gratis guide: http://raskpaaraw.dk/om_rawfood/sadan-kommer-du-i-gang så det er bare at komme i sving!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar